Thursday, March 31, 2011

Dapat jawapan dah [^_^]

Ha, lega. Baru balik dari  forum anjuran SOPHYS : Dia Yang Kau Tinggalkan..Scandalkan tajuk? he.Tapi catchy.like.Yang paling best, alang jawab quiz kat akhir forum.Guest what? Dapat hadiah la.Wa3.Best. Hamper.cokelat, corntoz,bla3..& HONEYSTAR. Yang last skali tu yang paling di'eyeing' dr awal.he.

Ok2.Back to main point.Alang da dapat jawapan dah.Dari keserabutan dan kekacauan jiwa akibat quiz y cam hape ntah markahnye pagi tadi.Baru pagi td post pasal dosa. Masalah nk istiqamah nak buat baik.Ha, malam ni, baru tadi, gi forum tu, bahagian akhir untuk kesimpulan, Ustaz Aziz bagi tips camne nak bagi kita tak lupa pada Rasulullah. (Jangan konfius lak.Tajuk je scandal.Tapi objektif forum tentang sunnah Rasul S.A.W yang selalu kita tinggalkan & ambil enteng.)

Ustaz cerita pasal selawat. Kalau kita tak ingat pada Rasulullah, macam mana Rasulullah nak kenal kita sebagai umat baginda di akhirat nanti kan? Especially di Padang Mahsyar kelak bila kita sangat perlukan syafaat & minum air Telaga Kauthar sebagai ummat baginda.

Selawat tanda kita ingat baginda S.A.W. Insyaallah jadi wasilah (jalan) jugak untuk kita dekat kepada Allah sebab kita kasihkan kekasihNya kan. Bila kita dekat pada Allah, malaikat pun akan selalu berada disamping kita menjadi teman setia. Bisikkan perkara2 kebaikan la kan. That's how we can keep ourself consistent in good deeds and away of sin as much as we could.

Vice versa dengan syaitan. Bila buat dosa, malaikat jauh, syaitan mari. Lagi banyaklah kemungkaran yang dibisikkan dalam diri kita. Syaitan bukak jalan hitam, nafsu ajak kita terus follow jalan tu..Haila..Bahaya2!!Nenong..nenong..nenong.."ambulance iman" to te resque!!Doa2 iman kita msih cukup kuat untuk selamatkan kita dan send us back to "hospital hidayah" Allah..

Point of the story, jom banyak2kan selawat ^_^

1 comment: